2008. október 26., vasárnap

Bevásárlók, ahogy én szoktam

Már sok blogon láttam a textil szatyrokat. Elizanikó is most varrt szatyrokat, sokfélét :-) Nyáron meg is terveztem egyet. Eredetileg kifordíthatósra szerettem volna, azért készült 2 rétegből. De mivel azt is szerettem volna, hogy a kinyitott szatyor zárható legyen, a kifordíthatóság már nem működött. A zárható részébe egy zipp zárat is bevarrtam, hogy még praktikusabb legyen.

Külső részhez kell 2 db 35x35cm, és 2 db 15x15 cm-es
Belső részhez ugyanezek, de akár lehet egybeszabott 35x50cm-es
A kisebb részt a nagyobbra varrom, majd letűzöm.


Varrok 2db fület kb 70x6 cm-es anyagból, ebbe vetexet vasalok, hogy tartása legyen.
A külső részre illesztem, a szélétől 10 cm-re, úgy hogy a fülek között maradjon 15 cm távolság.

Ezután ráillesztem a belső részt.

Összevarrom, az alábbi képet kapom.

Színt színre fektetve ráhelyezem a másik ilyen darabot, és a hosszanti oldalukon összevarrom.

Ezután egymásba fordítom, már csak az alja nyitott a szatyornak. Azt belülről egy 4cm széles egyenes pánttal szoktam beszegni, úgy, hogy a sarkainál 2 cm-rel behajtom

Kifordítva így néz ki a szatyor sarka.

A táska felső szélét még körben letűzöm .


A zárható részéhez kiszabok:
2db 30x15 cm külső anyagot (ez szép színű, mint a táska)
2db 15x30 cm flíz (vékony fajtából)
2db 15x30 cm-es bélésanyagot- (ez szinte nem is fog látszódni)

Ja, majd elfelejtettem. Az egyik színes darabot lehet díszíteni, én aplikálással szoktam.
Ezután szendvicselem a darabokat, összetűzöm ( szabad gépi tűzéssel)

A díszített darabot kettévágom középen, szegőt varrok (lehet, hogy ezt másként hívják, elnézést a varrónőktől :-), és zipp zárat is varrok rá

Ezután egyformára szabom a részeket (kb 14x14-es darab szokott nekem maradni)

Összefordítom a részeket, úgy, hogy a színét lássam, majd egyenes szegővel körbe szegem:
A díszített része felől gomlyukat is varrok egy 10cm hosszú szalagból, v. zsinórból, esetleg csipke is jól mutat rajta.

Az elkészült zárható részt ráhelyezem a táska felső részére, a fülek közé úgy, hogy a zipp zár a széléhez kerüljön, és az "árokban" varrom, de csak U alakban,

Így keletkezik egy rejtett belső zseb is:

Még varrok 1 gombot az elejére, és 1 gombot hátulra ( rá a zsebrészre.)

Íme a kész táska.
És a párja(amit 2féle anyagból varrok, annak megszoktam varrni a tükörképét is:-)

Ketten összecsukva:

Ráadás zsepitartókkal (36 évi útmutatása alapján)

Valaki blogján láttam hasonló tűzött virágokat. Nagyon tetszik, fogom még használni ezt a szabad tűzős rajzolást :-)

15 megjegyzés:

Princi írta...

Egy ideje figyelgetem ezeket a szatyikat a blogokban. Nagyon tetszik ez is, pláne, hogy végre leírás is van hozzá! Már csak rá kéne szánnom magamat...

King.art írta...

Nagyon szépek lettek! Nekem is kéne egy kis szabadidő, hogy leülhessek a gép mellé :)

F.Gina írta...

Nagyon tetszenek ! Szomorú a szívem, hogy senki sem jelentkezik nálam a PIF-re , majd még visszatérünk rá.

Gabi írta...

Ó, de szép, ó, de szép! Az a tulipános! :-)
Az sincs kizárva, hogy én is kipróbálok valami hasonlót. Nemsokára kapok kölcsönbe egy varrógépet, ki tudja, miből lesz a cserebogár... :D

Pillle írta...

Köszönöm a részletes leírást! Nagyon jó ötlet a zippes rész.

Cicurka írta...

Ma én is elkészítettem ezt a csodatatyót. Nagyon tetszik. Csak annyit variáltam rajta, hogy végül kifordítható lett.:-)
Köszi szépen az útmutatásokat, nagyon hasznos volt.

Erola írta...

Köszönöm a szavaitokat, örülök, ha tudjátok hasznosítani. Erika

Erola írta...

F.Gina, nekem is van még 2 szabad helyem a PIF-re, ezen ne szomorkodj szerintem. Én jelentkeznék, de majd csak ha betelik ez a köröm.

Erola írta...

CICURKA! Írni szerettem volna a blogodba megjegyzést, de nem tudtam. A szóellenőrzésnél nem adott a rendszer szót, amit beírhattam volna, anélkül meg nem fogadta el ....bosszankodom
Azt szerettem volna írni, hogy KIPÉCÉZTELEK :-) erika

Cicurka írta...

Kedves Erika!
Még nagyon kezdő vagyok ebben a Blog-világban, így valószínűleg nem állítottam be valamit, ami miatt nem tudtál üzenni nekem.
Mit takar az, hogy "KIPÉZÉTELEK"?
(mint már említettem, most kezdtem a blogolást...):-)
Ide is írhat, ha amoda nem megy. Sokszor benézek ide.
Köszi! Bea

Cicurka írta...

Újra vagyok! :-) Közben utánajártam ennek a kipézézősdinek és a teendőimnek is.
Elméletileg beállítottam a megjegyzés küldését, ha legközelebb arra jársz írj!:-)
Köszönöm a KIPÉCÉZÉST!:-)
Bea

Erola írta...

cicurka, sikerült írnom neked!

Cicurka írta...

Szia! Örülök neki, hogy sikerült! De hol is láthatom? :-)
Szép napot!

Cicurka írta...

Már látom! Köszi a megjegyzést! Én is örülök, hogy megismerhettelek!
Szép napot!

Zsófi írta...

De jó, hogy megmutattad! Nagyon tetszenek, azt hiszem kipróbálom egyszer én is. Köszönöm!